STATUS PERMOHONAN BANTUAN RAKYAT (BR1M) RM500 BABITKAN 5.9 JUTA ORANG

by abgteror on December 10, 2011

in Rakyat

SEMAKAN STATUS BR1M MULAI 16 JANUARI 2012

STATUS PERMOHONAN BANTUAN RAKYAT (BR1M) RM500 BABITKAN 5.9 JUTA ORANG | Kementerian Kewangan mensasarkan 5.2 juta rakyat Malaysia akan mendaftar untuk mendapatkan bantuan kewangan RM500 dari program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)Menteri Kewangan Kedua, Datuk Sri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata kumpulan sasaran itu terdiri daripada mereka yang berpendapatan kurang daripada RM3,000 bagi satu isi rumah serta ramai tangunggan, warga emas yang berumur 60 tahun ke atas dan ahli keluarga yang berdaftar di bawah program eKasih.”Atas tujuan untuk menilai pendapatan sebenar keluarga, hanya ahli keluarga yang bekerja sahaja layak untuk mengisi borang permohonan, bukan seluruh ahli keluarga,” katanya selepas menyerahkan borang BR1M hari ini. Ahmad Husni berkata, pemprosesan para pemohon akan dilakukan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) dan permohonan yang tidak layak boleh dikenal pasti melalui rekod.

“LHDNM mempunyai rekod pendapatan individu yang telah mengisytiharkan jumlah pendapatan mereka dan sebarang permohonan yang tidak layak boleh dikenal pasti dengan serta merta,” katanya. Berdasarkan sasaran yang telah ditetapkan, beliau berkata, kerajaan telah menyediakan borang pendaftaran lebih daripada yang diperlukan dan juga tidak mengenakan sebarang cas untuk mendapatkan borang permohonan bantuan kewangan tersebut.

“Setakat hari ini, selain memuat turun dari laman web Kementerian Kewangan, sebanyak 862 kaunter telah dibuka di seluruh negara untuk mendapatkan borang permohonan dan 415 daripadanya adalah di sekolah-sekolah yang terpilih,” katanya.

Selain itu, Ahmad Husni juga berkata, pembayaran akan dibuat pada pertengahan Januari 2012, tetapi, format pembayaran bantuan kewangan belum diumumkan lagi kerana fokus yang ingin diberikan kepada proses pendaftaran. Pendaftaran permohonan BR1M akan bermula pada hari ini sehingga 10 Januari 2012 dan sebarang pertanyaan boleh merujuk kepada Talian Hotline BR1M, 1-800-222-500.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 2 votes)
STATUS PERMOHONAN BANTUAN RAKYAT (BR1M) RM500 BABITKAN 5.9 JUTA ORANG, 7.0 out of 10 based on 3 ratings
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 80 comments… read them below or add one }

Guang anak Gansee March 11, 2013 at 20:37

Saya ingin mengatahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak …

sekian
terima kasih

Reply

BILUN AK BATAI February 14, 2013 at 00:11

tlg cek pemohon 670303-13-5061

Reply

kkman April 18, 2012 at 13:24

aduhhh.. ponat kou abei teror..semua nok tolong semakei..okey laa tu..10% in…ha ha ha

Reply

abgteror April 18, 2012 at 14:18

hahahaha….biaso la kkman…..doh ore mintak tulong kito bantu lah hok mano buleh. tapi tok de lo kito nie mugo kusus ko kelate nih…. koho koho kayuh

Reply

amir April 18, 2012 at 13:12

amir muhamad faizal bin amir azimi ,ingin meyemak permohanan lulus atau tidak

Reply

Mida April 6, 2012 at 14:30

mohon semakan status pemohon berikut:-

i) 340902-06-5059 ( Mohd Arif bin Arshad )

Reply

marzan jusoh March 14, 2012 at 11:26

nak tahu status permohonan 620121035005

Reply

Maimunah Bt Kasmin March 9, 2012 at 11:55

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…
Sekian, terima kasih

Reply

Norlizah Bt Pulalun March 9, 2012 at 11:45

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…
Sekian, terima kasih

Reply

mathana Gopal A/L Kasavan February 27, 2012 at 15:28

mathana Gopal A/L Kasavan
790323-14-5159

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan atau tidak.

Sekian, terima kasih.

Reply

nasir bin wahid February 18, 2012 at 01:11

salam,saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan@tidak.sekian, terima kasih.

Reply

Mazahanramli January 30, 2012 at 16:40

jangan mgharap apa yg tak jelas.mungkin untuk kroni2 shj.klau anda mmg kroninye…..pasti dpt,mcm kat tmpat saya ini.crite ini btul bukan palsu

Reply

alice January 30, 2012 at 10:13

malas lah nak cakap sekarang,heboh satu kampong cakap ini itu..aduh..kalau macam ni lbh baik kerajaan jangan bagi BR1M..menyusahkan dan menghampakan Rakyat sahaja..kecoh2 betul..kat kawasan saya..yang i dengar cuma beberapa org saja yang layak..yang lain tu sama juga gaji bawah RM3000..aduh..tlg lah..jangan hampa kan Rakyat yang memerlukan bantuan itu..kalau dah tak dapat nak agihkan bantuan tu lebih baik tak payah..kesian Rakyat..pening kepala..harap keadilan ada dlm melaksanakan tugas anda..sekian terima kasih..

Reply

JUAN ANAK LADING January 23, 2012 at 22:08

JUAN ANAK LADING=631114135243.INGIN TAHU STATUS PERMOHONAN SAYA.

Reply

mohd radzi bin md yunos January 23, 2012 at 21:24

saya nak tahu adakah permohonan saya lulus atau tidak??

Reply

Ahmad Pauzi Ahmad 610125086249 January 23, 2012 at 10:17

mohon semakan status permohonan berikut:

a.610125086249(Ahmad Pauzi Ahmad)

Reply

thamdi January 22, 2012 at 23:34

mohon semakan status permohonan berikut:

a. 480531-71-5095 (Harun bin Umar)

b. 870520-29-5367 (Mohd Basru bin Yaacob)

Reply

harini bin madlan January 22, 2012 at 07:55

adakah saya layak menerima br1m rm500

Reply

FIZAN January 21, 2012 at 18:44

CAN I SEE MY STATUS ??

Reply

ROUPINAH SABAH January 20, 2012 at 21:53

saya ingin mengetahui status permohonan saya lulus /tdk

Reply

lidia binti aidil January 20, 2012 at 20:29

semak status saya layak atau tidak

Reply

abd hafid bin haris January 20, 2012 at 18:44

Saya ingin tahu status permohonan ini di luluskan atau tidak..sekian terima kasih…

Reply

samsudin January 20, 2012 at 15:36

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak sekian ,terima kasih

Reply

utoh asibih bin haji abdul rahim January 20, 2012 at 14:19

semak status pemohonan bantuan br1m sama ada lulus atau tidak

Reply

wan mohd noor addliey bin w. chik January 20, 2012 at 11:47

sy mahu tahu sama ada permohonan saya diluluskan atau tidak. sekian terima kasih

Reply

anang langanro January 19, 2012 at 19:02

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

madin arifin January 19, 2012 at 19:00

saya ingin mengetahui status permohonan saya samada lulus atau tidak?
t/kasih

Reply

jairi muani@sinin January 19, 2012 at 13:50

ADAKAH PERMOHONAN SA LULUS

Reply

jairi muani@sinin January 19, 2012 at 13:49

adakah melalui sms pun boleh semak status berjaya ke permohonan BR1M BERJAYA KE TIDAK.

Reply

abgteror January 19, 2012 at 13:50

tak ada aplikasi sms yang disediakan pihak treasury rasanya…..

Reply

mohammad taufiq bin said January 19, 2012 at 10:22

saya ingin semak status permohonan saya..sekian terima kasih..

Reply

raffi January 19, 2012 at 09:15

Talian Hotline BR1M, 1-800-222-500. “all lines are busy…please try later.”

Reply

Razalie Zain Bin Barmah January 18, 2012 at 19:10

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada lulus atau tidak…
sekian dan terima kasih…

Reply

Razalie Zain Bin Barmah January 18, 2012 at 19:09

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada lulus atau tidak..
sekian terima kasih.

Reply

HASLINAWATI BINTI HASAN January 18, 2012 at 16:15

Saya ingin mengetahui permohonan saya di lulus atau tidak

Reply

Becky February 15, 2014 at 05:30

I feel sasetfiid after reading that one.

Reply

Bersharif Jul January 18, 2012 at 14:32

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

VELUMANI A/L RAMAN January 17, 2012 at 20:38

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…
Sekian, terima kasih

Reply

anthonese tan January 17, 2012 at 17:31

Can anyone state the exact URL where we can find the status of our application for the BR1M for RM500.00 Thank.

Reply

abgteror January 17, 2012 at 22:21

there’s no others choice to find out about our status for BR1M beside hotline that they provided.

Reply

SUZAIRI BIN SULAIMAN January 17, 2012 at 14:17

saya ingin mengetahui status permohonan saya, sama ada lulus atau tidak.. sekian dan terimah kasih

Reply

Kasman January 17, 2012 at 14:23

Saya ingin mengetahui status permohonan saya, samaada lulus atau tidak. Kasman Bin Harun. Sekian terima kasih.

Reply

zyryll bin akhtar ali January 17, 2012 at 12:35

saya ingin tahu adakan permohonan saya lulus atau tidak..?

Reply

Thangarajah a/l Sathiavelu January 17, 2012 at 11:18

saya ingin mengetahui status pemohonan sya sama ada diluluskan/tidak
sekian, terima kasih

Reply

kris January 17, 2012 at 11:09

huh..sdh abis 1 hari buka website mau check brim saya sdh lulus…tarak jumpa lagi..mcm mne mau cri

Reply

Mohd Halizal bin Yahaya January 17, 2012 at 09:23

status permohonan sy

Reply

musli edi January 17, 2012 at 00:07

Saya ingin tahu status permohonan saya sama ada diluluskan@tidak.dah cuba call hotline asyik busy.Sekian,terima kasih.

Reply

Roslie Bin Aduhi January 16, 2012 at 22:50

Saya ingin membuat semakan status permohonan BR1M dan sekiranya tersenarai dalam bantuan tersebut bagaimana dan di mana hendak mendapatkan baucer tersebut.

sekian dan terima kasih

Reply

Pets February 15, 2014 at 17:17

hahahah..kau ni cam besh je kan..komen kau kona sana sini…kena cuit skit melatah baawik…aku mmg arr xsehaluan ngn ko.sbb ko penjilat tegar..hahahahhdarjat ni semua kat dunia ja…ciptaan manusia beb..kepala bawah kau berakal ke??hahahaha.patut la bingai,..otak bawah slalu ja tercemar dek air kencing…

Reply

Abdullah b. Ibrahim January 16, 2012 at 21:09

nak tahu status permohonan saya

Reply

ibrahimlatiff January 16, 2012 at 19:53

saya naktahu permohonan saya layak atau tidak

Reply

Mansor bin Baharom January 16, 2012 at 15:48

Tolong semak status permohonan BR1M saya…

Reply

IRFEE HAFIS BIN AB AZIZ January 16, 2012 at 14:41

Assalamualaikum, saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada lulus atau sebaliknya…jika lulus, bila saya dapat dan dimana tempat saya boleh tunaikan?sekian, terima kasih

Reply

FIONA LISA EKAR January 16, 2012 at 11:48

Salam 1 msia.Saya ingin mengetahui status permohonan br1m.

Reply

ARVINDERJIT KAUR A/P MAKHAN SINGH January 16, 2012 at 11:43

Saya ingin tahu status permohonan saya/terima kasih.

Reply

suhaimi bin osman January 16, 2012 at 10:36

saya ingin tahu status permohonan br1m.

Reply

suhaimi bin osman January 16, 2012 at 10:39

saya ingin menyemak status permohonan br1m kawasan kota kinabalu,sabah.

Reply

JUHAIDI DAUSIP January 16, 2012 at 10:29

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan atau tidak

Reply

nazarudin bin abd majid January 18, 2012 at 09:48

saya nak tahu yang saya lulus atau tidak permohonan BR1M

Reply

Norhayati Ibrahim January 16, 2012 at 10:24

Saya ingin mengetahui status permohonan saya samada lulus atau tidak.Terima Kasih..

Reply

zaidi saadom January 16, 2012 at 19:48

saya nak tau status br1m saya adakah lulus atau tidak

Reply

mohd aidir bin mohd nusi January 16, 2012 at 10:07

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

edwan alexander samang January 16, 2012 at 09:41

check status permohonan BR1M saya…lulus atau tidak.

Reply

Dewin Bin Tumas January 16, 2012 at 09:14

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

ABD AZIZ KASRI January 16, 2012 at 08:41

SAYA INGIN MENGETAHUI STATUS PERMOHONAN SAYA SAMA ADA DILULUSKAN ATAU TIDAK…..TERIMA KASIH

Reply

akbar ali January 16, 2012 at 08:31

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…Sekian, terima kasih

Reply

RUDA ANAK SEDAI January 16, 2012 at 08:26

saya ingin mengethaui status permohonan saya samada diluluskan atau tidak. Terima kasih.

Reply

DONALD ANAK BERAI January 15, 2012 at 21:31

saya ingin mengetahui status permohonan saya.. sama ada saya lulus atau tidak.. terima kasih

Reply

sobri bin sablee January 15, 2012 at 20:10

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak sekian terima kasih

Reply

abgteror January 15, 2012 at 20:11

untuk mengetahui status permohonan kene melalui talian hotline atau hantarkan email yang telah disediakan.

Reply

Thangarajah a/l Sathiavelu January 17, 2012 at 11:19

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

khairul hafarizal zulfa bin salleh January 15, 2012 at 20:08

saya ingin mengetahui status permohonan saya lulus atau tidak…
sekian ,terima kasih

Reply

MALEK AK RINYOS January 15, 2012 at 19:38

SAYA INGIN MENGETAHUI PERMOHONAN SAYA DILULUSKAN ATAU TIDAK…SEKIAN,TERIMA KASIH…

Reply

MALEK AK RINYOS January 15, 2012 at 19:37

SAYA INGIN MENGETAHUI STATUS PERMOHONAN SAYA DILULUSKAN ATAU TIDAK..TERIMA KASIH…

Reply

riduan bin harun January 15, 2012 at 18:53

saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada lulus atau tidak..
sekian terima kasih.

Reply

Hasrey Bin Madseri January 15, 2012 at 18:10

saya ingin mengetahui status permohonan saya, sama ada lulus atau tidak.. sekian dan terimah kasih

Reply

ZARINA BINTI ARBAIN January 15, 2012 at 16:04

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…
Sekian, terima kasih

Reply

Roslan bin Ismail January 15, 2012 at 14:34

saya ingin mengetahui status permohonan saya lulus atau tidak…
sekian ,terima kasih

Reply

zani ariffe bin bahron January 15, 2012 at 11:54

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…

Sekian, terima kasih

Reply

sham January 20, 2012 at 09:22

Saya ingin mengetahui status permohonan saya sama ada diluluskan/tidak…
Sekian, terima kasih

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post:

Contact-Penafian-SiteMap@abgteror